Blog

Opdatering til gæstefunktion i Microsoft Teams

4. april 2018

Camilla Lindberg Nielsen

Gæsteadgang var en af de mest efterspurgte funktioner efter lanceringen. I september 2017 blev derfor muligt at invitere gæster udenfor din organisation til at samarbejde med dig i Microsoft Teams, men kun personer med en konto i Azure Active Directory (Azure AD) kunne få adgang. Dette har for nogle virksomheder betydet, at de ikke kunne bruge Teams til eksternt samarbejde.

Den nye opdatering i marts 2018 gør det nu muligt, at gæster med alle slags konti kan tilslutte sig dine teams. Når du tilføjer en gæst til dit team, vil de få en velkomst mail med information om teamet og bliver dirigeret til at oprette en Microsoft konto, hvis de ikke allerede har en. Dette kan heldigvis gøres nemt og hurtigt med deres nuværende mailadresse.

Styrk dit eksterne samarbejde

Microsoft teams

Den nye funktion i Microsoft Teams vil øge værdien af jeres eksterne samarbejde, da det gør det ekstra nemt at kommunikere og dele indhold med personer uden for din virksomhed.

Nu til dags er outsourcing og eksternt samarbejde vigtige elementer i mange virksomheders forretningsmodel, og den nye funktion i Teams er derfor et uvurderligt værktøj. Det er de færreste som kan det hele selv, og derfor er det ofte essentielt at få hjælp fra eksterne sparringspartnere. Samarbejde på tværs af organisationer kan dog også være tidskrævende og ineffektivt uden de rette værktøjer.

Med Microsoft Teams kan du nemt dele indhold samt bestemme hvad din gæst skal have adgang til. På den måde er det både sikkert og effektivt for alle involverede parter.

Den nye funktion er ikke slået til som standard, så drømmer du om at styrke jeres eksterne samarbejde, skal din it-afdeling give tilladelse til det i opsætningen af Microsoft Teams.  Når opsætningen er ændret, kan du nemt selv tilføje gæster til dine teams. Højreklik på det enkelte team >> tilføj medlemmer >> indtast gæstens mailadresse. Hvis dette ikke virker, er det fordi opsætningen ikke er korrekt.

Microsoft Teams er, siden lanceringen i marts 2017, blevet rigtig populær blandt virksomheder, som ønsker at styrke teamwork. Teams er blevet en vigtig samarbejdstjeneste, da den samler viden og giver mulighed for at samarbejde online og i realtid på tværs af dine Office 365-apps med dit valgte team. Den er dog ikke begrænset til Office 365 apps og kan tilknyttes til mange forskellige andre tjenester, som din virksomhed har brug for.

Microsoft Teams er inkluderet i forskellige Office 365 og Microsoft 365-abonnementer. Tjenesten er inkluderet i Business Premium, samt alle Enterprise-løsninger.

Kontakt os på Tlf. 7216 3111, hvis du kunne tænke dig Office 365 eller Microsoft 365 i din it-løsning.

Sikkerheden er på plads

At tilføje gæster til dine teams kan selvfølgelig betyde en øget sikkerheds risiko, og derfor bliver disse konti kontrolleret via Azure AD B2B Collaboration, som sørger for at sikre jeres data. Det gøres bl.a. ved obligatoriske gruppepolitikker for alle gæster. Skulle systemet finde en uregelmæssighed eller mistænkelig hændelse, vil det udløse multifaktorautentificering, som sikrer, at det er den rigtige gæst som forsøger at tilslutte sig teamet. Ligeledes kan din it-afdelingen nemt se gæstebrugernes aktiviteter i teams og resten af jeres Office 365-miljø.

Er vi så heldige at være din it-afdeling, kan vi uden tvivl hjælpe med administrationen af dine teams. Kontakt os på supporten Tlf. 7216 3111.

Kilde: Microsoft

IT serviceaftale fra xpconsult