Blog

Empati og ingen overraskelser

17. oktober 2014

Klaus Nielsen

I september versionen af JydskeVestkystens Business Syd tillæg var der en artikel om XPConsult. 

 

Tekst: Knud Erik Jensen

Foto: Thomas Brolyng Steen

 

”Vi vil hellere fremme vores kunders udvikling end profitere af deres ulykke.” Klaus Nielsen IT-rådgiver, direktør og indehaver af XPConsult, har en klar – og anderledes – holdning til hvordan kunderne skal håndteres. Den kan sammenfattes med få ord

 

Fast pris, overblik, onsite- og cloudløsninger

Og dertil kommer, at XPConsult ingen økonomisk interesse har i at anbefale bestemte it-løsninger – kun i at anbefale den, som er bedst for kunden, fastslår Klaus Nielsen

”Vi agerer empatisk og kan ikke lide overraskelser. Derfor gør vi tingene ordentligt og tager ansvar”, siger han videre og fortsætter

”Med en Xpect-servicesaftale får kunden en fast årlig pris for drift og vedligeholdelse af sit IT set-up. Det betyder, at vi og kunden har en fælles interesse i, at der ikke opstår problemer undervejs. Med andre ord: At det virker. Hos os drejer det sig ikke om, hvor hurtigt vi kan rykke ud – det meste kan vi alligevel klare online hjemmefra. Men derimod om at forhindre, at vi overhovedet skal rykke ud. Vi agerer proaktivt for at undgå problemer. Det er essensen i en XPect-servicesaftale.

At geografi nærmest er ligegyldigt, understørres af XPConsults statistikker. De viser, at 80-90 pct. Af al kundesupport kan håndteres online, hvorfor virksomhedens placering i forhold til kunderne ikke er så væsentligt. Man har således kunder i det meste af landet – fra Padborg til Aalborg, fra Esbjerg over Odense til København.

 

Overraskelser plejer at være dyre

Den består af fire elementer. Fast services, hvor kunden kan ringe direkte og ubegrænset. Opdatering, hvor XPConsult tager sig af alt det administrative. Overvågning, hvor XPConsult holer øje med tingene og kommer problemerne i forkøbet. Og rådgivning, hvor XPConsult ser et år fremad sammen med kunden på et årligt statusmøde

”Det er vejen til at undgå overraskelser, som vi ved i hvert fald én ting om. De plejer at være dyre” siger Klaus Nielsen

 

Fast månedlig ydelse

XPect-servicesaftalen kan udvide til en All-in aftale, som omfatter hele finansieringen af en virksomheds IT. Hardware, software (også licenser), abonnementer og IT-services bliver til en fast månedlig ydelse, der dækker alle investeringer og afskrivninger over f.eks. de næste tre år.

”Hvad hosting angår, kan vi også tilbyde en cloudløsning, hvor alle data og applikationer ligger i Danmark. Nemlig på SE Cloud Factorys datacentre. Det er en meget sikker løsning” siger Klaus Nielsen og tilføjer ”vi har i det hele taget meget fokus på sikkerhed. Både for så vidt angår IT-trusler og økonomiske sikkerhed.”

Det er også en slags sikkerhed for kunden, at samarbejdet med XPConsult ikke er baseret på blot én mand. Hele fem teknikere kender den enkelte kundens installation, hvorfor der altid er hjælp at få.

 

Prøver os ikke frem

”Vi leverer alt IT-udstyr, også Apple, og understøtter således enhver IT-strategi. Og vi er autoriserede og certificerede hos IT-leverandørerne, der skal til for at kunne levere på den optimale måde for kunden. Vi prøver os ikke frem, men gør tingene efter producenternes anbefalinger”, understreger Klaus Nielsen.

Hvad medarbejderne angår, kører XPConsult et uddannelsesprogram, hvor alle løbende bliver efteruddannet og certificerede i nye og aktuelle produkter.

”Det er inspirerende og samtidig en forsikring for vores medarbejdere. På samme måde laver vi både et internt og et eksternt uddannelsesforløb for nyansatte. De bliver dels ajourført rent fagligt og dels grundigt indført i XPConsults empatiske ånd”, siger Klaus Nielsen.

 

Udgangspunktet for nye kunder

Når det gælder nye kunder, er udgangspunktet for samarbejdet ikke til at rokke ved. ”Et nøjagtigt overblik. Det er det, vi starter ud fra”, slutter Klaus Nielsen.

 

Se den fulde artikel her: Empati og ingen overraskelser

 

Har du spørgsmål til din it-intrastruktur?

Læs mere om vores XPectTM servicesaftale her.

Giv os et kald på 7216 3111 eller send en mail på info@xpconsult.dk – så finder vi sammen en løsning der passer til din virksomhed. 

IT serviceaftale fra xpconsult